Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Předčasné ukončení ústavní léčby u pacientů s látkovou závislostí
Korbová, Markéta ; Kalina, Kamil (vedoucí práce) ; Libra, Jiří (oponent)
out je častým jevem v léčbě závislostí, i přesto, že hraje nejdůležitějších rolí v případě udržení žádaných výsledků léčby závislostí. outu je spojená jak se zdravotnickým zařízením, tak s řebí zkoumat rizikové faktory a naučit se na ně reagovat. Cílem práce je zmapovat a popsat faktory, které pacienty střednědobé ústavní léčby vedly k předčasnému odchodu z léčby na vlastní žádost. Dílčími cíli jsou zmapovat nastavení léčebného programu ze strany pacientů i členů terapeutického týmu, zaměřit se na potřeby pacientů, popsat společné charakteristiky těchto pacientů a zmapovat možné adaptační fázi léčby. řad pacientů, kteří splnili kritéria výběru a řad členů terapeutického týmu. Výzkumný soubor má celkem 11 respondentů. Předčasné ukončení léčby je způs mnoha faktorů, a to osobních, rodinných, organizačních a socioekonomických. Zlepšení v přístupu k pacientům, sledováním jejich potřeb a flexibilní reagování programu na ně může přispět k nižšímu výskytu drop outů. Názory na nastavení léčebného programu se různí, to ale přímo souvisí s osobnostními charakteristikami každého jednotlivce. Potřeby pacientů se odráží především v potřebě individuálního přístupu, optimalizace délky léčby, socioekonomické stabilitě a úpravě pr zařízení. Závěr: poskytuje důležité poznatky o faktorech, které ovlivňují předčasné ukončení...
Příčiny odchodu začínajících učitelů z profese
Krejčová, Martina ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem odchodu začínajících učitelů z profese, tzv. drop-outem. V teoretické části práce je fenomén drop-outu popsán společně s důvody, proč je skupina začínajících učitelů odchodem nejvíce ohrožena. Jsou zde také popsány problémy, se kterými se začínající učitelé musejí v prvních letech praxe vypořádat. Dále jsou v práci nastíněny nejčastější příčiny odchodů, jejich míra a důsledky. Na konci teoretické části jsou uvedeny možnosti a návrhy, kterými by se dala míra drop-outu omezit. Mezi tyto návrhy patří adaptační období, supervize a psychohygiena. Empirická část práce je realizována online dotazníkem a hloubkovými rozhovory. Výzkumné šetření se zaměřuje na pražské začínající učitele. Čtyři hlavními aspekty výzkumu jsou: 1 - motivace ke studiu učitelství a k výkonu učitelské profese, 2 - příčiny odchodu začínajících učitelů, 3 - možnosti v zabránění drop-outu a 4 - zda respondenti pracují nadále s dětmi, či v jiném sektoru. V neposlední řadě se výzkumné šetření věnuje možnostem, které by respondentům bývaly pomohly v setrvání v profesi. Výsledky výzkumného šetření potvrzují důvody drop-outu popsané odbornou literaturou. Kvalitativní popis příčin drop-outu umožňuje hlubší pochopení toho, jak se tyto příčiny vzájemně ovlivňují, a to v institucionální, interaktivní i...
Analýza neúspěšného studia na vysokých školách ČR
Ptáčková, Veronika ; Mazouch, Petr (vedoucí práce) ; Hulík, Vladimír (oponent)
Diplomová práce se zabývá neúspěšným studiem na vysokých školách v České republice. První část práce se zaměřuje na rešerši literatury, vysvětlení teoretických pojmů a statistické metody, které jsou následně použity v analytické části. Jedná se o rozhodovací stromy a logistickou regresi, za jejichž pomoci se zjišťuje vliv faktorů na studium bez získání titulu. Cílem diplomové práce je nalezení signifikantních faktorů na neúspěšné studium v minulosti, sestavení profilu neúspěšného studenta a návrh opatření pro eliminaci odchodů z terciárního studia.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.